شنا و بدنسازی برای این ورزش

بدنسازی در ورزش شنا

بدنسازی در ورزش شنا

بدنسازی در شنا

کنترل تمام عضلات شناگر:

در صورت که ضعف در قسمتی از عضلات بدن شناگر، باید اون قسمت از عضله رو،
با ارائه تمرینات بدنسازی مناسب، تقویت کنید.
مثلا اندام فوقانی شناگر بسیار خوب و در عوض پایین تنه شناگر مثل پاها، ضعیف هستند.
بدنسازی برای شناگر، فقط تقویت توان عضلات نیست، بلکه برای تقویت کل عضلات برای مقابله با آسیب های احتمالی نیز می باشد.
•یک تعریف مهم : بدنسازی در شنا = افزایش توان و قدرت عضلانی ، نه حجم عضلانی.
•افزایش حجم عضلات در شنا تا یک محدوده ای برای شناگران 25، 50 و 100 متر رو ، مناسب است،
•افزایش عضله فقط مربوط به بخش های مشخص و معینی از بدن مثل: (عضلات شانه یا عضلات پشت ) و برخی دیگر از عضلات است.
اگر حجم عضلات دیگر بخش¬ ها بیشتر از حد معمول باشد: روی بخش های اجرایی شناها، پویایی در آب، ظرفیت هوازی و انعطاف پذیری، اثرات منفی می گذارد

اهداف بدنسازی در ورزش شنا
1-افزایش قدرت و توان عضلات 2-  افزایش انعطاف پذیری عضلات 3-تقویت اندام میانی: (انواع پلانک یا حرکات زاویه پا، پلایومتریک و…) 4-  تقویت توان انفجاری ( برای استارتها و برگشتها)  »  ( اسکات، اسکات جامپینگ یا  تمرینات پلایومتریک و …)

4 دیدگاه ها

  1. لاغری گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود خیلی اتفاقی بهش برخوردم ،، این صفحه با اجازتون به دوتا از دوستام معرفی کردم ،، ممنون

  2. عباس گفت:

    با تشکر از مطالب خوب شما
    عزیز اگر ممکنه تمرینات اختصاصی با وزنه مخصوص شنای سرعتی رو هم بزارید ممنون میشم

  3. M گفت:

    خیلی ببخشید .این اطلاعات را من هم بلد بودم لازم به گفتن نبود.اگر میشود روشهای بدنسازی و دستگاه های مربوط را توضیح دهید.با عرض پوزش .
    خسته نباشید.

  4. سعيد گفت:

    سلام دوست عزيز
    ممنون ميشم من رو راهنمايي كنيد
    من مي خوام هفته اي دو جلسه برم استخر و چون وسايل بدنسازي تو اين استخري كه مي خوام برم موجود هست ميخوام كه در كنار شنا بدنسازي هم انجام بدم
    آيا تداخل دارن اين دو تا با هم ؟
    با خودم اينجوري برنامه ريزي كردم كه اولش برم يكمي شنا كنم و يكمي تو اب راه برم بعد برم سونا و جكوزي و در نهايت هم نزيك به 45 دقيقه كار با وزنه البته در حد سبك و تعداد بالا كه اسيب نبينه بدنم
    به نظر شما منطقي هست اين برنامه ؟
    البته لازم به ذكر هست كه بدنسازي كار كردم ولي در حال حاضر يكسال هست كه از ورزش دور هستم – قد 180 و وزنم 80 هستش و سنم 30 سال هست
    اگه ميشه راهنمايي كنيد من رو ممنمون ميشم – با اين جيميل لطفا saeed.eshaghnia@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image