تاریخچه ی پیلاتس

توسط سایت واترکام نوشته شده است حق این مطلب محفوظ است

پاتریک جونز

تاریخچه ی پیلاتس:

یوزف پیلاتس در سال 1880 میلادی در کشور آلمان بدنیا آمد

از کودکی ظریف و ضعیف بود که همواره از بیماری های آسم ،آلرژی و تب های رماتیسمی رنج میبرد و در فکر این بود که با روشی های علمی به دردهای خود پایان بخشد

که این راه به ابداع تمرینات پیلاتس ختم شد

پیلاتس با انتخاب صحیح بهترین شیوه های ورزشی از سه اصل

1-قدرت 2-تعادل 3-انعطاف استفاده کرد و تمرینات خود را طراحی کرد

در ابتدا این رشته با نام کنترلوژی شناخته میشد که پس از مرگ ایشان به احترام نام ایشان رتشه به پیلاتس تغییر نام داد

 

پیلاتس چیست؟

پیلاتس از مجموعه تمرینات تخصصی تشکیل شده که بدن و مغز را به گونه ای درگیر میکند که قدرت و استقامت تمامی اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می گیرد

تمریناتی بدون پرش و طی مسافت قابل اجراست و با توجه به شرایط روانی و جسمانی هر فرد انجام می شود

 

پیلاتس علم کنترولوژی است (هماهنگی جسم ،ذهن و روح)

به عبارتی ذهن اراده می کند وبدن اجرا میکند

 

تاریخچه ی پیلاتس در آب:

این رشته در سال 2001 در اسپای شیکاگو افتتاح شد

هم اکنون چهار انجمن بین المللی در حال آموزش و ترویج این رشته در دنیا هستند و حدودا 5 ماه پیش این رشته در فدراسیون ورزش های همگانی به ثبت رسید و هم اکنون سرکار خانم سمیرا رحیمی کمیته رو برعهده دارد

 

فواید پیلاتس درآب و تفاوت آن پیلاتس در خشکی:

تنفس و وضعیت قرارگیری بدن :

تنش ناشی از تنفس را اصلاح میکند و همچنین ظرفیت شش ها را افزایش میدهد

استقرار و تعادل:

برقرای تعادل در برار نیروهای موجود در آب در محیطی امن برای پیشگیری از سقوط و افتادن را آموزش میدهد

انعطاف:

دامنه های حرکت با کشش های پیلاتس افزایش میباد مخصوصا در آقایان که به کمک شناوری در آب بهره ی بیشتری میبرند

قدرت مرکزی بدن:

تمامی تمرینات مرکزی محورند وعضلات هسته ی مرکزی را تقویت میکند

ضربه ی کمتر:

تمامی فشارهای روی مفاصل و تون فقرات در آب کاهش میابد

تمامی سطوح سلامت:

شدت ورزش متناسب با هر سطح آمادگی جسمانی

فواید پیلاتس در آب برای سالمندان:

1- افزایش متابولیسم و کارکرد بهتر قلب و بالا بردن قوای جسمانی از طریق تقویت عضلات به مرور و شدت پایین

2- فواید روانشناسانه و اجتماعی با بهبود بخشیدن به قوای ذهن

3- گرما شناوری و مقاومت آب بدن را به چالش کشیده و نواحی مشکل دار را بهبود میبخشد و درد های ناشی از مشکلات مفصلی ،عضلات و استخوان کاهش یافته و کیفیت زندگی بهتر میشود

4-ورزش و درمان در آب به طور کلی با دذرد کمتری نسبت به خشکی همراه است و خطر فشار غیر ظروری را بر مفاصل به حداقل میرساند

5- تمرین در آب خطر افتادن و ترس از آن را ازبین برده و موجب تعدل تحرک انعطاف پذیر و الگوی خواب مطلوب میشود

 

وسایل مورد نیاز در تمرینات در  آب:

1- نودل 2- دوقلو 3- کفی و دستکش 4-دستبند 5- کمربند شناوری 6- دمبل

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image